Att lyckas charma Cat Power del 7 - "Ett par"

Publicerad 2008-12-09 23:12:00 i Att lyckas charma Cat Power,

Jag vaknar av att hon tagit hela täcket igen och rullat in sig i en liten boll. Jag ler inombords och sätter mig sakta upp i sängen och trummar lätt med tårna mot fiskbensparketten. Solen står redan högt på himlen och det ser ut att bli en fin söndag.

Det var snart fyra månader sedan som jag var ute med grabbarna när telefonen ringde. Det var hon. Vi hade varken hörts eller setts på över en månad efter den där kyssen utanför klubben som hon bjöd mig till efter att vi fikat på den lilla baren på hörnet i stadsdelen som alla gillar. Hon är Cat Power, en komplicerad singer songwriter från USA. Jag är en svensk kille med drömjobbet långt hemifrån.
Den kvällen hon ringde följde hon med mig hem och nu har vi inte lämnat varandra på fyra månader. Ibland kommer jag hem från jobbet och då sitter hon i vardagsrummet med papper och texter i huller om buller, gitarren i knät, en penna bakom örat och en stor kaffekopp i handen.


Bågar: RayBan
Tröja: Acne
T-shirt: Our Legacy
Chinos: H&M
Skor: Converse
Klocka: WCT


Jag reser mig upp, tar på mig ett par grå mjukisbyxor från mitt gamla college och en vit djupt rundhalsad T-shirt och smyger sakta ut barfota i köket.
Snart sprider sig en hemtrevlig arom från Moccamastern i det lilla köket med schackrutigt golv. Jag behöver alltid musik när jag lagar mat. I alla filmer som utspelar sig i den här fantastiska staden strömmar ofta Edit Piaf ur högtalarna för stämningens skull. Jag är inte sämre och det kanske till och med blir lite Chet Baker.
Ur den gamla kylen plockar jag fram ägg, bananer, hallon, mjölk till pannkakorna.
Efter att ha vispat ihop smeten ställer jag mig vid gasspisen. Då känner jag ett par varma händer som smiter in under mina armar och en mjuk kropp tätt intill mig,

- Morning stranger
- Hey baby

Jag vänder mig om och där står hon. Iklädd en av mina vita skjortor och håret uppsatt i en slarvig tofs. Hon smeker min kind och biter sig i under läppen.
Vi äter pannkakor och färskpressad apelsinjuice. Hon läser alla bilagor i söndagstidningen och kommenterar nästintill varenda nyhet.
Hon frågar om vi inte kan ta en promenad i solen, ta en kaffe och kanske spela en pick-up game i parken med mina kompisar. Jag snörar på mig mina gamla Converse och slänger på mig en stickad tröja och sen går vi till parken.

Kommentarer

Postat av: Victor

Publicerad 2008-12-09 23:27:04

Så jävla bra, tack för fint inlägg.

Postat av: raz

Publicerad 2008-12-10 00:44:51

låt det inte övergå i mani bara!

Postat av: dude

Publicerad 2008-12-10 08:51:11

farligt att fantisera för mycket på detta sätt.. glöm inte att leva i nuet också.. men som alltid grymm inlägg.. the swedish-american dream är stillfullt må jag säga..

Postat av: Simon

Publicerad 2008-12-10 13:49:04

Fantastisk känsla som ackompanjerar varje outfit. Ett nyskapande sätt att skriva om mode! Men det är dags att byta fantasi. Även om detta inlägg kanske var skrivet på allmän begäran så var avslutning med kyssen utanför konserten läget när magin var på topp! Luften gick lite ur i och med detta inlägg. Dels för att inget lämnas åt fantasin och dels för att nu försvann ju mina chanser att charma Cat Power i fantasin när hon hänger med dig i din fantasivärld :)

Postat av: ivanoc

Publicerad 2008-12-10 14:55:13

du är pervers! men fortfarande ganska roligt, och bra outfit som vanligt!

Postat av: Ean

Publicerad 2008-12-10 15:32:07

Varför just Cat Power?

Postat av: Jb

Publicerad 2008-12-10 20:25:28

mm håller med, dags att gå vidare. det här känns rätt corny... men lite kul

Postat av: Randsöm

Publicerad 2008-12-10 20:39:21

Vart köper man klockan?

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-10 21:19:53

helt idiotisk text..

I övrigt gör du ett bra jobb, men dumpa de tillhörande novellerna

Postat av: Dahlström

Publicerad 2008-12-11 00:42:02

Sjukt välskrivet, schysta outfits..läser med glädje varje dag!

Postat av: Mur

Publicerad 2008-12-11 14:13:54

Grymt kul att läsa texterna till dina outfits, fortsätt såhär : )

Postat av: Richard

Publicerad 2008-12-11 21:18:31

Briljant! Du förmedlar verkligen en känsla till dina outfits

Postat av: Patrik

Publicerad 2008-12-13 22:51:47

Kunde inte låta bli att le när jag läste texten...

Påminner mig om låten sunday med bloc party.

Gillar verkligen känslan som du levererar med kläderna.



tack för en trevlig blogg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Jag heter Samuel Garlöv. På kvällar och helger leker jag med den här högst personliga bloggen. Industribolaget är en blogg om allt jag tycker är extra kul i livet som mode, matlagning, cocktails, resor, hotell, böcker och magasin. Den är min hobby. Om du har några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att mejla [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela